Δύο νέα εισπρακτικά κέντρα επιστρατεύει η ΑΑΔΕ από τη Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου στο κυνήγι των οφειλετών του Δημοσίου. Πρόκειται για τα Κέντρα Βεβαίωσης και Είσπραξης (ΚΕ.Β.ΕΙΣ.) τα οποία θα λειτουργούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στα πρότυπα των εισπρακτικών εταιρειών των τραπεζών, σε ότι αφορά στην άσκηση πιέσεων στους οφειλέτες.
Με ταχύτατες διαδικασίες κατασχέσεις και πλειστηριασμοί
Παράλληλα θα προβαίνουν με ταχύτατες διαδικασίες σε κατασχέσεις, δεσμεύσεις και πλειστηριασμούς περιουσιακών στοιχείων των πάνω από 4 εκατομμυρίων οφειλετών του δημοσίου.
Τα ΚΕ.Β.ΕΙΣ. θα είναι αρμόδια και για τη διαχείριση του χαρτοφυλακίου οφειλών ανεπίδεκτων είσπραξης, ενώ θα διαχειρίζονται και την είσπραξη και την επιδίωξη της είσπραξης των φόρων, τελών, εισφορών, προστίμων και λοιπών εσόδων, που καταλογίζουν τα Ελεγκτικά Κέντρα Αθηνών και Θεσσαλονίκης, αντίστοιχα.
Στα νέα εισπρακτικά κέντρα θα τρέχει το σύστημα αυτόματης είσπραξης χρεών, το Eispraxis, το οποίο επιτρέπει την παρακολούθηση του προφίλ κάθε οφειλέτη σε πραγματικό χρόνο με άντληση όλων των στοιχείων εισοδήματος και περιουσίας από μια πλειάδα πληροφοριακών συστημάτων του δημοσίου.
Πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα
Για κάθε ΑΦΜ, ο εισπρακτικός μηχανισμός θα έχει πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα τα οποία αντλούνται από τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ, το Taxis, το Taxisnet, το ICISnet, το Elenxis, καθώς και από τρίτους (Κτηματολόγιο, πιστωτικά ιδρύματα, συμβολαιογράφους, Χρηματιστήριο, Εργάνη, ΓΕΜΗ κ.ά.). Στον ψηφιακό φάκελο του οφειλέτη θα παρατίθενται και τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης τα οποία μπορούν ή έχουν ληφθεί για τη διασφάλιση της είσπραξης των χρεών του φορολογούμενου. Πέραν του οφειλέτη θα παρακολουθούνται και οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι με την οφειλή (συνυπόχρεοι, εγγυητές, νόμιμοι εκπρόσωποι, συσχετιζόμενες επιχειρήσεις, διασυνδεδεμένοι όμιλοι, όπως και οι απορροφήσεις-συγχωνεύσεις).
Οι αρμοδιότητες
Οι αρμοδιότητες των δύο νέων εισπρακτικών κέντρων σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο της ΑΑΔΕ είναι οι εξής:
- Επιδίωξη είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών,
- Επιβολή αναγκαστικών, διασφαλιστικών και λοιπών μέτρων από το δημόσιο για την αποπληρωμή των «κόκκινων χρεών»,
- Έλεγχος, επαλήθευση και διασταύρωση στοιχείων φορολογουμένων,
- Κατηγοριοποίηση των οφειλετών με βάση το ύψος της οφειλής και εντοπισμός ανά γεωγραφική περιοχή με τη χρήση νέων ψηφιακών εργαλείων με στίγμα για τα φυσικά πρόσωπα και τους επαγγελματίες που αλλάζουν συχνά διεύθυνση κατοικίας, εργασίας ή επαγγελματική δραστηριότητα, με αποτέλεσμα ο «φάκελός» τους να μεταφέρεται από ΔΟΥ σε ΔΟΥ,
- Αυτόματη παρακολούθηση για την πορεία και την εξέλιξη της «κόκκινης οφειλής
- Ο έλεγχος και η σύνταξη εκθέσεων χαρακτηρισμού οφειλών αρμοδιότητας της Διεύθυνσης ως ανεπίδεκτων είσπραξης.
- Η είσπραξη των δημοσίων εσόδων.
- Η βεβαίωση ή η καταχώριση των στοιχείων των νόμιμων τίτλων στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων, η καταχώριση των εισπράξεων, των επιστροφών και των διαγραφών, η τήρηση των λοιπών βιβλίων του Τμήματος Εσόδων, η τακτοποίηση υπερεισπράξεων, καθώς και η τήρηση της λογιστικής.
- Η διαχείριση και η παρακολούθηση της διαδικασίας των εισπράξεων που διενεργούνται μέσω των φορέων είσπραξης.
Ε.ΣΥ. ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 2312 315162 , MAIL: esydthessalonikis@gmail.com
0 Σχόλια