Του Ιακώβου Πέτρου
Πρόσφατα ανακοινώθηκαν τα κέρδη του πρώτου εξαμήνου του 2022 του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ). Tα έσοδα του του πρώτου εξαμήνου έφτασαν τα 93,1 εκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας εκατοστιαία αύξηση κατά 29,3%, έναντι 72,0 εκατομμύρια ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους και αύξηση 79% έναντι 52,0 εκατομμύρια ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του έτους 2017.
Τα κέρδη μετά φόρων έφτασαν στα 25,9 εκατομμύρια ευρώ παρουσιάζοντας εκατοστιαία αύξηση κατά 71,5%, έναντι 15,1 εκατομμύρια ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους και αύξηση 491% έναντι 4,4 εκατομμύρια ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του έτους 2017.
Το γεγονός αυτό αυτό αποτελεί νέο ρεκόρ εσόδων καθώς και κερδοφορίας για την Cosco.
Σημειώνουμε ‘ότι το έτος 2017 είναι το πρώτο έτος μετά την από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα Πειραιώς στην «Cosco (Hong Kong) Group Limited».
Ας δούμε όμως τα δεδομένα και την προϊστορία, πριν από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα Πειραιώς στον όμιλο της «Coscο».
Το λιμάνι του Πειραιά είναι το μεγαλύτερο λιμάνι στην Ελλάδα με τεράστιο μήκος ακτογραμμής και επιφάνεια.
Η γεωγραφική θέση του λιμανιού είναι άριστη καθώς βρίσκεται στην συμβολή των θαλασσίων οδών που συνδέουν τόσο την ευρύτερη περιοχή της Ελλάδας, όσο και τις χώρες ολόκληρης της Μεσογείου, τις χώρες των Βαλκάνιων, αλλά και και τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας.
Το λιμάνι του Πειραιά μπορεί να φιλοξενήσει ένα πολύπλοκο και μοναδικό φάσμα δραστηριοτήτων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται μεταφορές με οχηματαγωγά πλοία όλων των τύπων εμπορικών φορτίων, επιβατικά πλοία και κρουαζιερόπλοια.
Επίσης στο λιμάνι πραγματοποιούνται όλων των ειδών ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες, αλλά και συμπεριλαμβάνεται και η Ελεύθερη Ζώνη Πειραιά, η οποία είναι ζώνη τελωνειακού ελέγχου τύπου Ι.
Ιστορικά την διοίκηση και την λειτουργία του λιμανιού του Πειραιά την έχει αναλάβει ο Οργανισμός Λιμένα Πειραιά (ΟΛΠ).
Ο ΟΛΠ συστάθηκε ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου δυνάμει της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του νόμου 4748/1930, (ΦΕΚ Α’ Αρ. 166/15 Μαϊου 1930), η οποία φαίνεται στην φωτογραφία που ακολουθεί.
Ακολούθησαν πολλές συμπληρώσεις και τροποποιήσεις του νόμου αυτού. Θα σταθούμε στις πιο χαρακτηριστικές.
Το 1999 ο ΟΛΠ μετασχηματίστηκε σε Ανώνυμη Εταιρία με τον νόμο 2688/99, (ΦΕΚ Α’ Αρ. 40/1 Μαρτίου 1999).
Ακολούθησαν αρκετές συμβάσεις μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του ΟΛΠ που όλες τελικά συνέκλιναν κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να καταλήξει το λιμάνι του Πειραιά το 2016, μέσω του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Ελληνικού Δημοσίου ΑΕ (ΤΑΙΠΕΔ) να παραχωρηθεί στα χέρια της Κινέζικης εταιρίας «Cosco (Hong Kong) Group Limited», με τον νόμο υπ’ αριθμ. 4404/2016, (ΦΕΚ Α’ Αρ. 126/8 Ιουλίου 2016), έναντι 280,5 εκατομμύριων ευρώ, ενώ άλλα 88 εκατομμύρια ευρώ θα καταβάλλονταν σε βάθος πενταετίας.
Δηλαδή η Cosco πήρε τον έλεγχο και την οικονομική εκμετάλλευση της τεράστιας παραθαλάσσιας ακτογραμμής με με μήκος 24 χιλιόμετρων, επίσης της χερσαίας ζώνης της οποία η επιφάνεια ξεπερνά τα 5.000 στρέμματα και στην οποία είναι κτισμένα εκατοντάδες κτίρια, με συνολικό εμβαδόν 393.108 τετραγωνικών μέτρων, δίνοντας μόνο 368,5 εκατομμύρια ευρώ!
Για να το αντιληφθούμε καλύτερα θα πούμε ότι ενοικιάστηκαν στην Cosco κτίρια σε τιμή 0,001 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο!
Από τα παραπάνω δεδομένα αντιλαμβανόμαστε ότι αυτή η παραχώρηση ισοδυναμεί με ξεδιάντροπο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας των Ελλήνων.
Στην φωτογραφία που ακολουθεί φαίνεται το ΦΕΚ με τα χαρακτηριστικά τμήματα του νόμου 4404/2016.
Θα πρέπει επίσης να αναφέρουμε ότι μέχρι να καταλήξει στα χέρια της «Cosco (Hong Kong) Group Limited», ο ΟΛΠ πήγαινε από το κακό στο χειρότερο και έφτασε στο σημείο αντί για κέρδη να έχει ζημιές.
Από την στιγμή όμως που παραχωρήθηκε και κατέληξε στα χέρια της Cosco (Hong Kong) Group Limited το 2016, ώ του θαύματος, όλα άρχισαν να πηγαίνουν καλά και τα κέρδη ρέουν συνεχώς!
Το ερώτημα λοιπόν είναι καίριο. Γιατί το πιο σπουδαίο λιμάνι της Μεσογείου, άρχισε να έχει συνεχώς αυξανόμενη κερδοφορία από όταν παραχωρήθηκε στην Κινέζικη εταιρία του ομίλου «COSCO» και δεν είχε κερδοφορία όσο ανήκε αποκλειστικά στα χέρια του Ελληνικού Δημόσιου;
Ποια ήταν τα νομικά ή άλλα εμπόδια που δεν επέτρεπαν την ανάπτυξη του λιμανιού όταν αυτό το διαχειριζόταν το Ελληνικό Δημόσιο και γιατί αυτά τα εμπόδια αποσύρθηκαν με τις κατάλληλες νομοθετικές ρυθμίσεις, μόλις ξεπουλήθηκε το λιμάνι του Πειραιά με τον τρόπο που είδαμε στην Cosco;
Τι είδους κυβερνήσεις είναι αυτές που διαχειρίζονται τις τεράστιες περιουσίες του Δημοσίου με αυτόν τον απαξιωτικό και υπανάπτυκτο για την χώρα και τους Έλληνες επιχειρηματίες τρόπο;
Τα ερωτήματα φυσικά είναι ακαδημαϊκά, αφού έχει αποδειχθεί παντοιοτρόπως ότι οι κομματικές κυβερνήσεις στην χώρα μας είναι κυβερνήσεις αλλογενών που ενεργούν πάντα κατά των συμφερόντων των αυτοχθόνων Ελλήνων.
Οι Έλληνες έχουμε την ικανότητα να διοικήσουμε και να διαχειριστούμε την περιουσία μας – την δημόσια περιουσία μας, πολύ πιο δίκαια και αποδοτικά από ότι οι αλλογενείς, οι οποίοι κοιτούν μόνο τα δικά τους συμφέροντα, απομυζώντας συνεχώς και με κάθε τρόπο τον πλούτο των Ελλήνων.
Το όχημα μας για να μπορέσουμε θεσμικά να διοικήσουμε την χώρα μας και να διαχειριστούμε τον τεράστιο πλούτο μας είναι ο Πολιτικός Φορέας του Έθνους μας, η «Ελλήνων Συνέλευσις».
Το καθεστώς στην χώρα μας, πολεμάει συνεχώς και μόνο την «Ελλήνων Συνέλευσις» και τους Έλληνες, αποκλείοντας συστηματικά την παρουσία του πολιτικού φορέα του Έθνους από τα ΜΜΕ, τα οποία υποτίθεται ότι προωθούν τον δημόσιο λόγο!
Είναι η ώρα των Ελλήνων, είναι η ώρα που πρέπει όλοι ενωμένοι στον Φορέα του Έθνους μας, να αναλάβουμε την διοίκηση της χώρας μας και να διαχειριστούμε τον τεράστιο πλούτο μας υπέρ όλων των ανθρώπων αυτής της χώρας.
Ε.ΣΥ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 2312 315162 , MAIL: esuelkordeliou@gmail.com
ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – YOUTUBE
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ
ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ
0 Σχόλια